Jess Whitley
Vice-Dean, Research and Professional Development, Full Professor, University of Ottawa
Jess Whitley est professeure d’éducation inclusive à la Faculté d’éducation de l’Université d’Ottawa. Ses recherches portent sur la fréquentation scolaire et l’absentéisme, l’inclusion et l’exclusion scolaire, la littératie en santé mentale, la politique d’éducation inclusive, la préparation des enseignant.e.s à l’éducation inclusive et le bien-être des enfants et des jeunes ayant des problèmes de santé mentale. Elle mène ses recherches en partenariat avec des collègues universitaires à travers le Canada et en collaboration avec des organisations communautaires. Jess est cofondatrice du Partenariat canadien sur la fréquentation scolaire, qui fait partie du Centre canadien de recherche sur l’éducation inclusive, et associée à « Inclusive Education Canada. »
Jess Whitley is a Professor of Inclusive Education in the Faculty of Education at the University of Ottawa. Her research focuses on school attendance and absenteeism, school inclusion/exclusion, mental health literacy, inclusive education policy, teacher preparation for inclusive education and the wellbeing of children and youth with mental health issues. She conducts research in partnership with colleagues at universities across Canada as well as collaboratively engaging with community organizations. Jess is co-founder of the Canadian School Attendance Partnership, part of the Canadian Research Centre on Inclusive Education and an associate of Inclusive Education Canada.